Poniedziałek, 24 marca 2025
Imieniny: Gabriel, Marek, Gabor
Kliknij aby, przetłumaczyć stronę za pomocą Google Tłumacz

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony www.powiat.bydgoski.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:

 

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Kinga Karnas, kinga.karnas@powiat.bydgoski.pl lub telefonicznie 52 58 35 465

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe w Bydgoszczy realizuje swoje zadania w dwóch lokalizacjach, tj. w siedzibie przy ul. Juliusza Słowackiego 3, gdzie urzęduje kierownictwo urzędu oraz mieszczą się: Biuro Rady Powiatu Bydgoskiego, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, Wydział Komunikacji, Wydział Promocji, Kultury i Sportu, Wydział Rozwoju i Funduszy Europejskich, Wydział Finansowo – Księgowy oraz Zarząd Dróg POwiatowych. Druga lokalizacja to budynek przy ul. Zygmunta Augusta 16, gdzie mieszczą się: Wydział Geodezji i Kartografii, Wydział Budownictwa, Wydział Nieruchomości oraz Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa. W budynku tym interesantów przyjmuje również Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Ponadto we wszystkich gminach powiatu bydgoskiego funkcjonują Ośrodki Zamiejscowe Wydziału Komunikacji, w których mieszkańcy mogą dokonywać rejestracji pojazdów. W pięciu lokalizacjach na terenie powiatu znajdują się również punkty, w których świadczona jest nieodpłatna pomoc prawa i poradnictwo obywatelskie.

Budynek – ul. Słowackiego 3

Wejście do budynku od ul. Słowackiego. W sąsiedztwie budynku znajdują się miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Wejście pozbawione jest barier architektonicznych. Na parter i pozostałe kondygnacje można dostać się schodami lub windą (osoby poruszające się na wózkach muszą dostać się do windy na poziomie 0, do której prowadzi oznakowany podjazd). Tablica informacyjna zlokalizowana jest przy wejściu.

Na parterze budynku zlokalizowana jest portiernia. Kierownictwo Urzędu znajduje się na II piętrze budynku, natomiast poszczególne wydziały Starostwa zlokalizowane są na pozostałych piętrach. Można się do nich dostać klatką schodową lub windą. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym. Na parterze biurowca znajduje się toaleta dla interesantów (przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach). W przypadku awarii windy, interesanci – po uprzednim kontakcie telefonicznym – mogą być obsłużeni w innej części obiektu.

Budynek – ul. Zygmunta Augusta 16

Wejście do budynku od ul. Zygmunta Augusta. Przed budynkiem znajduje się parking, ma którym wyznaczono również miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Do wejścia, oprócz schodów, prowadzi również pochylnia. Drzwi otwiera się ręcznie, nie zostały wyposażone w automat otwierający. Na parterze budynku zlokalizowana jest portiernia oraz tablica informacyjna. Budynek wyposażony jest w windę. W przypadku jakichkolwiek trudności można zasięgnąć informacji w portierni. Na parterze mieści się również toaleta dla interesantów. Toaleta dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku znajduje się na trzecim piętrze. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym. W przypadku awarii wind, interesanci – po uprzednim kontakcie telefonicznym – mogą być obsłużeni w holu na parterze – w sąsiedztwie kancelarii urzędu.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Białych Błotach

Ośrodek zlokalizowany jest na pierwszym piętrze nad Bankiem  Spółdzielczym  przy  ulicy  Guliwera  13 w Białych Błotach. W budynku znajduje się także poczta. Podjazd  dla  wózków  znajduje  się  od  strony  poczty. Do wejścia do  budynku  prowadzą cztery schody. Budynek nie posiada windy. Wchodzimy  głównymi  drzwiami jak do Banku, otwierając drzwi przez pchnięcie ich do środka. Następnie udajemy się prosto schodami na piętro. Do pokonania jest jedenaście schodów do półpiętra, a następnie jeszcze dziewięć na piętro. Po wejściu na górę kierujemy się w lewo na korytarz i prosto do pokoju nr 6, usytuowanego po  prawej stronie. Na korytarzu znajdują się krzesła, które nie utrudniają poruszania się. Obsługa klienta odbywa się bezpośrednio w pokoju. W razie potrzeby, po uprzednim kontakcie telefonicznym, pracownik Starostwa schodzi na parter i przyjmuje dokumenty od osób, które nie są w stanie z różnych przyczyn dostać się do pomieszczeń Ośrodka. W budynku brak toalety dla interesantów. W bliskim sąsiedztwie zlokalizowany jest ogólnodostępny parking, nie wyznaczono na nim jednak miejsc dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Dąbrowie Chełmińskiej

Ośrodek zlokalizowany jest w budynku Urzędu Gminy przy ul. Bydgoskiej 21 w Dąbrowie Chełmińskiej. Przed wejściem do budynku znajduje się jeden stopień, do wejścia prowadzi również podjazd, który nie koliduje ze wspomnianym stopniem. Drzwi do budynku wyposażono w uchwyt i są otwierane metodą „ciągnąć – pchnąć”. Budynek nie jest wyposażony w windę. Ośrodek mieści się na parterze budynku, a okienko przy którym przyjmowani są interesanci znajduje się na wprost wejścia do urzędu. Na drodze od okienka brak przeszkód architektonicznych. W razie potrzeby, pracownik  Ośrodka może obsłużyć interesanta wychodząc na hol lub na parking przez Urzędem, na którym zlokalizowane są miejsca postojowe dla osób niepełnosprawnych (konieczny jest uprzedni kontakt telefoniczny w pracownikiem Ośrodka). W holu znajdują się stoliki i krzesła, ale umieszczono je pod ścianą, dlatego też nie stanowią żadnej przeszkody dla udających się do stanowiska rejestracji pojazdów. W budynku Urzędu Gminy znajduje się ogólnodostępna toaleta dla interesantów (na parterze w sąsiedztwie Ośrodka Zamiejscowego), nie jest ona jednak przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Dobrczu

Ośrodek  zlokalizowany jest w budynku przy ul. Długa 52. Jest to budynek jednokondygnacyjny,  przygotowany do obsługi interesantów niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim. Prowadzi do niego utwardzony chodnik bezpośrednio z wielostanowiskowego parkingu, na którym wyodrębniono również oznakowane miejsce dla pojazdów osób niepełnosprawnych.  Drzwi wejściowe do ośrodka otwierane na zewnątrz na zasadzie naciśnięcia klamki.  Próg w drzwiach o wysokości ok. 1,5 cm nie stanowi przeszkody w dostępie do pomieszczeń Ośrodka. Obsługa interesantów odbywa się przez okienko zlokalizowane po prawej stronie bezpośrednio po przekroczeniu drzwi wejściowych. Po przeciwległej stronie okienka umieszczono stolik i krzesła dla oczekujących interesantów. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Koronowie

Ośrodek jest zlokalizowany w budynku przy ul. Pomianowskiego 1 w Koronowie. Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla wózków osób niepełnosprawnych oraz schody tj. pięć stopni i następnie cztery stopnie. Drzwi otwierają się w prawo Budynek nie posiada windy. Pomieszczenia Ośrodka znajdują się na pierwszym piętrze i aby się do nich dostać należy pokonać jedenaście schodów na półpiętro i następne dziewięć na piętro. Po wejściu należy kierować się w lewo i na wprost do pokoju nr 19. Po lewej stronie korytarza znajduje się stolik i krzesło dla interesantów. Osoby niepełnosprawne, mające trudności w dotarciu na piętro, obsługiwane są przez pracownika Ośrodka na parterze. W budynku – na parterze – znajduje się ogólnodostępna toaleta dla interesantów, nie jest ona jednak dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku. W sąsiedztwie budynku zlokalizowany jest ogólnodostępnych parking dla interesantów, bez wydzielonych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Nowej Wsi Wielkiej

Ośrodek jest zlokalizowany w budynku Urzędu Gminy przy ul. Ogrodowa 2 w Nowej Wsi Wielkiej. Wejście do budynku pozbawione barier architektonicznych, drzwi otwierają się poprzez ich popchnięcie. Budynek nie posiada windy. Ośrodek mieści się na parterze, do pokonania wewnątrz budynku są dwa schody  – brak podjazdu. Wejście do pomieszczenia rejestracji – pierwsze drzwi po prawej stronie. Obsługa odbywa się bezpośrednio w pomieszczeniu, a w przypadku niemożności dostania się interesanta do pomieszczenia obsługowego, pracownik wychodzi do osoby oczekującej na korytarzu. Przy wejściu do budynku umieszczono stolik oraz krzesła dla interesantów, nie przeszkadzają one jedna w swobodnym przemieszczaniu się. W budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta dla interesantów, nie jest ona jednak dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. W sąsiedztwie budynku znajduje się parking dla interesantów, na którym wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Osielsku

Ośrodek jest zlokalizowany w budynku Gminnego Ośrodka Zdrowia przy ul. Centralnej 6 w Osielsku. Wchodząc od ulicy Centralnej główną bramą idziemy między budynkiem Ośrodka Zdrowia, a budynkiem mieszkalnym (gdzie znajduje się również Zespół Oświaty w Osielsku). Oba budynki połączone są zadaszonym łącznikiem. Pod łącznikiem po prawej stronie znajdują się drzwi do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, te same drzwi służą do wejścia do Ośrodka Zamiejscowego Wydziału Komunikacji.  Drzwi otwierane są ręcznie poprzez naciśnięcie klamki. Ośrodek znajduje się na pierwszym piętrze i chcąc tam dotrzeć należy przejść dwa stopnie na parter, następnie czternaście stopni na półpiętro i kolejne osiem na piętro. Po wejściu na piętro i skierowaniu się w stronę GOPS, należy udać się do trzecich drzwi po lewej stronie. Brak trwałego oznaczenia numeru pokoju. Budynek jest wyposażony w windę usytuowaną przy ul. Wiatrakowej. W celu skorzystania z windy należy skorzystać z domofonu znajdującego się przy furtce po prawej stronie, bądź skontaktować się telefonicznie z pracownikiem ośrodka, ponieważ dźwig działa wyłącznie przy użyciu specjalistycznego kluczyka. W budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta dla interesantów, nie jest ona jednak dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. W sąsiedztwie budynku zlokalizowano miejsca parkingowe, z których trzy przeznaczono dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Sicienku

Ośrodek zlokalizowany jest w budynku Urzędu Gminy przy ul. Mroteckiej 9 w Sicienku. Przed wejściem do budynku bezpośrednio w ulicy znajduje się jeden stopień, a następnie w obrębie werandy kolejnych pięć. Do budynku można się również dostać przy wykorzystaniu znajdującego się po lewej stronie wejścia – podjazdu. Minąwszy werandę należ się skierować korytarzem w prawo, w korytarzu znajdują się dwa stopnie, a za nimi punkt obsługi interesantów chcących zarejestrować swój pojazd. Okienko obsługowe wyposażone jest w ladę z wzorami wniosków. Nieopodal ustawiono stolik i krzesła dla interesantów. Ich lokalizacja nie stanowi przeszkody w poruszaniu się do punktu obsługi. W budynku znajduje się ogólnodostępna toaleta dla interesantów, nie  jest ona jednak dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. W sąsiedztwie budynku istnieje parking dla klientów urzędu, wydzielono na nim jedno miejsce dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Ośrodek Zamiejscowy Wydziału Komunikacji w Solcu Kujawskim

Ośrodek zlokalizowany jest w bocznym budynku położonym w kompleksie budynków Urzędu Miasta i Gminy przy ul. 23 Stycznia 7 w Solcu Kujawskim. Mieści się na pierwszym piętrze. Do budynku wchodzi się drzwiami bezpośrednio z dziedzińca wewnętrznego. Przed wejściem brak stopni. Drzwi otwierają się przy pomocy klamki. Budynek nie został wyposażony w windę. Po minięciu drzwi wejściowych znajdujemy się na klatce schodowej. Chcąc dotrzeć do pomieszczeń Ośrodka musimy pokonać najpierw dziewięć stopni na półpiętro, a następnie jeszcze kolejne sześć – na ścianach zamontowane są poręcze – pierwsze drzwi po lewej to wejście do Ośrodka. Obsługa odbywa się przez okienko. Z uwagi na wąski korytarz, na piętrze nie ma stanowisk dla interesantów, przy których mogliby wypełnić wnioski. Podjazd dla wózków inwalidzkich znajduje się przy głównym budynku Urzędu, a przy punkcie informacyjnym ustawiono również krzesła i stolik dla interesantów. Po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem Ośrodka, interesant może zostać obsłużony w głównym budynku. Nie ma również przeszkód, aby pracownik zszedł do interesanta znajdującego się przy wejściu do budynku bocznego. Toaleta ogólnodostępna dla interesantów, która jednak nie jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, znajduje się w budynku głównym urzędu. W sąsiedztwie urzędu znajduje się parking z wydzielonymi miejscami dla osób niepełnosprawnych. Istnieje możliwość wejścia na teren urzędu z psem asystującym.

Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Brzozie

Punkt zlokalizowany jest w budynku przychodni przy ul. Przemysłowej 1B w Brzozie. Jest to budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windę. Przed wejściem znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Interesanci korzystający z usług punktu mogą skorzystać z sanitariatów przychodni, które są przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie, w którym realizowane jest poradnictwo, jest niewielkie – pomimo to umożliwia obsługę osób z dysfunkcjami narządu ruchu, poruszających się na wózku. Pomieszczenie, w którym udzielane są porady znajduje się na pierwszym piętrze. Osoby niepełnosprawne mogą dotrzeć tam korzystając ze specjalnej windy, która znajduje się w tylnej części budynku. Dojście do budynku (windy) jest swobodne – podjazdy do drzwi głównych oraz windy. Przy głównym wejściu do budynku znajdują się podjazdy oraz podnośnik. Po wyjściu z windy na pierwszym piętrze – drugie pomieszczenie to miejsce udzielania porad prawnych. Oczekujący na udzielenie pomocy korzystają z korytarza, w którym zapewniono miejsca siedzące. Dojście do budynku jest swobodne, w odległości ok. 50 m znajduje się parking dla pacjentów, z którego mogą skorzystać również osoby udające się do punktu. Na parkingu wyznaczono specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych. Interesanci mogą poruszać się w towarzystwie psa asystującego. Budynek spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Zgodnie z art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej – osobom ze znaczną niepełnosprawnością, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu, może być udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem (np. w miejscu zamieszkania) lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Stowarzyszenie prowadzące ww. punkt – w ramach złożonej oferty i zawartej umowy – dodatkowo w ramach wolontariatu gwarantuje asystenta osobom uprawnionym, mającym problemy w samodzielnej realizacji prawa do porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku lub innych okoliczności życiowych.

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Solcu Kujawskim

Punkt zlokalizowany jest w budynku „E” Urzędu Miasta i Gminy przy ul. 23 Stycznia 7 w Solcu Kujawskim. Jest to budynek parterowy. Wejście do budynku bez progów, wewnątrz progi i drzwi dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poczekalnia oraz miejsce udzielania porad umożliwiają pełną obsługę osób poruszających się na wózkach. Budynek, w którym udzielane są porady jest odrębnym, parterowym budynkiem przeznaczonym do tego celu. Do budynku można dostać się swobodnie, brak progów. W pierwszej części znajduje się poczekalnia, w niej krzesła i stolik. W drugim pomieszczeniu udzielane są porady prawne.  W budynku znajduje się pomieszczenie sanitarne (znajduje się w części gdzie bezpośrednio udzielane są porady, nie jest dostosowane dla osób niepełnosprawnych). Budynek nie sąsiaduje z innymi budynkami, dojście do niego jest swobodne. W odległości ok. 500 m znajduje się parking dla klientów urzędu, z którego mogą korzystać również udający się do punktu, na którym są również wyznaczone specjalne miejsca dla osób niepełnosprawnych. Interesanci mogą poruszać się w towarzystwie psa asystującego. Budynek spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Zgodnie z art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej – osobom ze znaczną niepełnosprawnością, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu, może być udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem (np. w miejscu zamieszkania) lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość. Stowarzyszenie prowadzące ww. punkt – w ramach złożonej oferty i zawartej umowy – dodatkowo w ramach wolontariatu gwarantuje asystenta osobom uprawnionym, mającym problemy w samodzielnej realizacji prawa do porady, w szczególności z powodu niepełnosprawności, podeszłego wieku lub innych okoliczności życiowych.

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Koronowie

Punkt zlokalizowany jest na terenie Liceum Ogólnokształcącego w Koronowie, przy ul. Szkolnej 4. Jest to budynek parterowy przeznaczony wyłącznie na potrzeby prowadzeni ww. punktu. Chcąc dostać się do drzwi wejściowych należy pokonać sześć stopni lub skorzystać z podjazdu. W budynku drzwi i progi dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Poczekalnia oraz miejsce udzielania porad umożliwiają pełna obsługę osób poruszających się na wózkach. Osoby oczekujące na poradę mają zagwarantowane miejsca siedzące. W budynku znajduje się pomieszczenie sanitarne. Toaleta wymiarami spełnia wymogi dostępności dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku, brakuje jednak specjalistycznych uchwytów i poręczy. Miejsca parkingowe dla klientów punktu znajdują się bezpośrednio przed budynkiem. Nie wyznaczono specjalnych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Interesanci mogą poruszać się w towarzystwie psa asystującego. Budynek spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Zgodnie z art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej – osobom ze znaczną niepełnosprawnością, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu, może być udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem (np. w miejscu zamieszkania) lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Sicienku

Punkt zlokalizowany jest w budynku przy ul. Nakielskiej 7 w Sicienku. Wejście do budynku pozbawione jest progów, wewnątrz drzwi i progi dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pomieszczenie przeznaczone na poczekalnię oraz pomieszczenie, w którym udzielane są porady również pozwalają na obsługę osób niepełnosprawnych, w tym poruszających się na wózku. W poczekalni zabezpieczono miejsca siedzące dla oczekujących. W budynku znajduje się pomieszczenie sanitarne. Toaleta wymiarami spełnia wymogi dostępności dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku, brakuje jednak specjalistycznych uchwytów i poręczy. Budynek nie sąsiaduje z innymi budynkami, dojście i dojazd do niego jest swobodny. Przed wejściem do budynku znajdują się miejsca parkingowe dla klientów punktu, nie wyznaczono specjalnych miejsc dla osób niepełnosprawnych. Parking jest jednak dość duży i przeznaczony tylko dla osób korzystających z porad prawnych. Osoba niepełnosprawna nie będzie miała problemu z parkowaniem, zwłaszcza, że klienci korzystający z pomocy rejestrowani są na konkretne godziny. Interesanci mogą poruszać się w towarzystwie psa asystującego. Budynek spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Zgodnie z art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej – osobom ze znaczną niepełnosprawnością, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu, może być udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem (np. w miejscu zamieszkania) lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

Punkt Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Dobrczu

Punkt zlokalizowany jest przy Gminnej Bibliotece Publicznej w Dobrczu, przy ul. Długiej 30. Jest to budynek parterowy.  Chcąc dostać się do drzwi wejściowych należy pokonać dwa stopnie. Do punktu nie  prowadzi podjazd. W budynku drzwi i progi dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych. W korytarzu znajdują się miejsca siedzące, lecz z uwagi na szerokość osoby na wózku mogą mieć problem z manewrowaniem. W budynku znajduje się pomieszczenie sanitarne. Toaleta nie spełnia wymogów dostępności dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku. Miejsca parkingowe dla klientów punktu znajdują się bezpośrednio przed budynkiem. Nie wyznaczono specjalnych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Interesanci mogą poruszać się w towarzystwie psa asystującego. W przypadku osób poruszających się na wózku można skorzystać z pomieszczeń biblioteki, która ma podjazd. Budynek spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2018 r. w sprawie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Zgodnie z art. 8 ust. 8 ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej – osobom ze znaczną niepełnosprawnością, które nie mogą stawić się w punkcie osobiście oraz osobom doświadczającym trudności w komunikowaniu, może być udzielona nieodpłatna pomoc prawna lub świadczone nieodpłatne poradnictwo obywatelskie także poza punktem (np. w miejscu zamieszkania) lub za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość.

Punkt Nieopłatnego Poradnictwa Obywatelskiego w Białych Błotach 

Punkt zlokalizowany w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Białych Błotach,  przy ul. Betonowej 1A, na parterze. Budynek jest dwukondygnacyjny, obejmuje budynek główny i część dobudowaną. Ośrodek zajmuje całą pierwszą kondygnację głównego budynku oraz parter i dwie kondygnacje części dobudowanej, która wyróżnia się kolorem zielonym od budynku głównego. W odległości około 800 metrów od budynku GOPS znajduje się komunikacja publiczna – autobus miejski i PKS. Usytuowanie budynku umożliwia bezproblemowe dotarcie wszystkim osobom, również osobom ze szczególnymi potrzebami. Przed budynkiem znajduje się 1 oznakowane miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Budynek GOPS posiada dwa wejścia: wejście główne od ulicy Batonowej oraz wejście boczne od strony parkingu. Wejścia są wyraźnie oznakowane czerwoną tablicą informacyjną. Wejście główne (od strony ulicy)  przeznaczone  jest  dla  klientów  Ośrodka. Do  wejścia  prowadzą 5-stopniowe schody oraz podjazd dla osób niepełnosprawnych. Schody oraz podjazd wyposażone zostały w obustronną balustradę, dzięki której osoby niepełnosprawne ruchowo oraz niewidzące lub słabowidzące mogą bezpiecznie wejść do budynku GOPS. Poręcze balustrad zostały oznaczone informacją w czarnodruku i w alfabecie Braille'a o kierunku wejścia/zejścia oraz ilości stopni schodów. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi (kolor czarny) nakładkami z warstwą antypoślizgową. Przed pierwszym stopniem schodów oraz na spoczniku schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy ostrzegawcze. Podjazd dla osób niepełnosprawnych również został oznaczony kontrastowymi pasami z warstwą antypoślizgową. Drzwi wejściowe do budynku otwierają się automatycznie. Przeszklenia drzwi wejściowych zostały oznaczone kontrastowymi pasami. Przy drzwiach wejściowych znajduje się wideodomofon za pośrednictwem którego osoba niepełnosprawna może wezwać pracownika GOPS-u. Pracownik Ośrodka po zdefiniowaniu potrzeb osoby niepełnosprawnej realizuje je, bądź zawiadamia merytorycznego pracownika, który prowadzi dalszą obsługę osoby niepełnosprawnej i służy pomocą w opuszczeniu budynku. Powyższe zasady mają zastosowanie do obsługi osób niepełnosprawnych, osób z ograniczeniem zdolności ruchowej, a w uzasadnionych przypadkach również innych osób, które zgłaszają taką potrzebę. Wejście boczne przeznaczone jest dla pracowników GOPS. Do wejścia prowadzą dwustronne 3-stopniowe schody, przy których zamontowana jest jednostronna balustrada.  Brak rozwiązania umożliwiającego wejście osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich. Wejście główne (od strony ulicy), poprzez wiatrołap, prowadzi do holu o dużej przestrzeni manewrowej. Po prawej stronie od wejścia mieści się kasa GOPS. Okienko kasowe usytuowane jest na odpowiedniej wysokości i umożliwia korzystanie z niego przez osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich lub niskiego wzrostu. Przy okienku zostały zamontowane uchwyty z przeznaczeniem odwieszenia kul ortopedycznych. W holu znajduje się dźwig osobowy, który umożliwia dostanie się na wyższe kondygnacje budynku, (przy czym Punkt nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego zlokalizowany jest na parterze, po lewej stronie dźwigu). Panel dyspozycji posiada duże, oznaczone wypukłymi cyframi przyciski sterownicze, co stanowi ułatwienie dla osób z dysfunkcją wzroku. Dźwig został wyposażony w komunikator głosowy informujący o danym poziomie postoju oraz zamykaniu i otwieraniu drzwi. W przypadku awarii windy lub problemu z obsługą jest możliwość wezwania pracownika GOPS-u przy użyciu telefonu zamontowanego przy panelu sterowania. Drzwi do kabiny dźwigu oraz jego framugi zostały skontrastowane czarnymi pasami w stosunku do ściany, na której się znajdują. Ponadto, po obu stronach drzwi dźwigu, zamontowano tabliczki z numerem danej kondygnacji w alfabecie Braille'a. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością oraz dla opiekuna z dzieckiem znajduje się na parterze budynku, w holu głównym (po prawej stronie dźwigu). Toaleta oznakowana jest tabliczką z widocznym piktogramem i napisem w alfabecie Braille'a. W toalecie zapewniono przestrzeń manewrową dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich czy korzystających z innych przedmiotów ortopedycznych. Umywalka oraz misa ustępowa dostosowane są do osób z niepełnosprawnością. Po obu stronach umywalki i misy ustępowej zamontowane są uchwyty. Podajnik mydła i płynu do dezynfekcji są zautomatyzowane. W toalecie znajduje się przewijak dla niemowląt.  Pomieszczenie toalety wyposażone jest w linkę wzywania pomocy. Pomieszczenie, w którym udzielane są porady prawne,  wyposażone jest w biurko z przedłużonym blatem, dostosowanym do osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Udogodnieniem dla osób poruszających się przy pomocy lasek i kul ortopedycznych są zamontowane uchwyty służące do ich odwieszenia, a które przeszkadzałyby w momencie wypełniania przez osobę dokumentów. Ponadto zainstalowano pętlę indukcyjną dla osób z niepełnosprawnością słuchu. Z holu, do biur usytuowanych na wyższych kondygnacjach, prowadzą schody. Schody wyposażone są w balustrady i poręcze ścienne. Na poręczach zamontowano nakładki zawierające napisy w czarnodruku oraz w alfabecie Braille'a, informujące osoby niewidome o numerze kondygnacji oraz ilości stopni schodów. Przed pierwszym stopniem schodów i na spocznikach schodów zostały zamontowane kontrastowe pasy uwagi. Krawędzie pierwszego i ostatniego stopnia biegu schodów oznaczone są kontrastowymi nakładkami z warstwą antypoślizgową. Wejścia do ważniejszych pomieszczeń na terenie Ośrodka zostały oznaczone kontrastowymi polami uwagi. Wszystkie pomieszczenia są czytelnie oznaczone za pomocą tabliczek informacyjnych zawierających opis pomieszczeń w alfabecie Braille'a oraz znaczniki NFC i QR, umożliwiające osobom z dysfunkcją wzroku poruszanie się po obiekcie dzięki aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym. Na każdej kondygnacji budynku zamontowano dotykowe plany tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń Ośrodka na danym poziomie budynku oraz legendą i opisami w alfabecie Braille’a. GOPS został wyposażony w nowoczesny system YourWay, dzięki któremu osoby z niepełnosprawnością wzroku mogą poruszać się po Ośrodku samodzielnie. Obsługa systemu odbywa się za pomocą darmowej aplikacji dostępnej na oprogramowanie urządzeń mobilnych. Dzięki informacjom tekstowym wysłanym na urządzenie mobilne oraz  ogłaszanym przez głośnik zainstalowany w nadajniku zamontowanym na terenie budynku, osoba z niepełnosprawnością wzroku nie tylko wie jak w danej przestrzeni się poruszać, ale otrzymuje również informację o przeznaczeniu konkretnego miejsca/pomieszczenia. Stanowiska obsługujące klientów zostały wyposażone w lupy do czytania o kształcie ekranu z funkcją podświetlenia diodą typu LED, lupy optyczne kieszonkowe oraz ramki do składania podpisu i czytnik banknotów. W budynku zainstalowano dźwiękowy system powiadamiania alarmowego o zagrożeniu pożarem. W celu umożliwienia ewakuacji osobom z niepełnosprawnością ruchową obiekt został wyposażony w krzesło ewakuacyjne, materac ewakuacyjny oraz maty ewakuacyjne, które znajdują się na I piętrze budynku. Ośrodek dysponuje również wózkami inwalidzkimi. Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

We wszystkich lokalizacjach urzędu przy załatwianiu spraw można skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego  z Polskiego Związku Głuchych. Wymaga to jednak wcześniejszego (przynajmniej trzydniowego)  kontaktu telefonicznego – nr 52 5835422 lub mailowego: info@powiat.bydgoski.pl w celu zabezpieczenia obecności tłumacza. Lokalizacje przy ul. Słowackiego 3 i ul. Zygmunta Augusta 16 są wyposażone w przenośne pętle indukcyjne.

DO GÓRY
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI I PLIKÓW COOKIES.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Twoja przeglądarka blokuje powiadomienia. Kliknij Bezpieczna (Secure) i kliknij Zezwalaj
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.
Zamknij popupZAGŁOSUJ NA POWIAT BYDGOSKI!