OPIS SPRAWY
Procedura wydania zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych.
GDZIE I JAK ZŁOŻYSZ DOKUMENTY?
Wniosek należy złożyć w wersji papierowej w Kancelarii Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy,
ul. Juliusza Słowackiego 3, 85-008 Bydgoszcz, parter lub dostarczyć za pośrednictwem operatora pocztowego lub firmy kurierskiej. Dokumenty można również złożyć w wersji elektronicznej na skrzynkę podawczą urzędu za pośrednictwem platformy e-Puap przy pomocy profilu zaufanego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
CO MUSISZ DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU?
Załączniki nie są wymagane.
ILE BĘDZIESZ CZEKAĆ?
Organ nadzorujący wydaje zaświadczenie w ciągu 7 dni od daty wpływu do Kancelarii.
ILE ZAPŁACISZ?
Wydanie zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości - 17 zł; wypłaty należy dokonać na nr rachunku bankowego:
52 1240 6960 3892 1000 0000 0000 Wydział Podatków i Opłat Lokalnych, Urząd Miasta Bydgoszczy.
Potwierdzenie uiszczenia opłaty należy załączyć do wniosku. Zaświadczenie wydajemy w terminie do 7 dni od dnia złożenia wniosku.
CO JESZCZE MUSISZ WIEDZIEĆ?
Ewidencja jest jawna i udostępniana w Biuletynie Informacji Publicznej. Każdy ma prawo otrzymania zaświadczeń z ewidencji.
PODSTAWA PRAWNA
Art. 40 b ust. 4 Ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz. U. z 2020 r. poz. 2261 t.j.)
KTO ZAŁATWI TWOJĄ SPRAWĘ?
Sprawy związane z wydaniem zaświadczenia z ewidencji stowarzyszeń zwykłych prowadzi Wydział Promocji, Kultury i Sportu, ul. Juliusza Słowackiego 3, 85-008 Bydgoszcz. W celu uzyskania szczegółowych informacji można zadzwonić pod nr 52 583 54 65 w godzinach pracy urzędu.