W ramach realizacji projektu „Wsparcie szkół kształcenia zawodowego w Powiecie Bydgoskim” odbyło się kilka kursów. W czerwcu został zrealizowany kurs baristyczny dla 4. uczennic i ucznia, którzy kształcą się w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych w Technikum w Karolewie w Zespole Szkól Agro- Ekonomicznych im. Bronisława Zamojdzina w Karolewie. Podczas zajęć w ramach kursu młodzież zdobywała nowe umiejętności i kompetencje niezbędne do pracy baristy. Zajęcia praktyczne obejmowały przygotowywanie różnych rodzajów napojów kawowych, spienianie mleka czy dekorację powierzchni kawy innymi sposobami niż caffee art. Młodzież zdobyła także wiedzę z zakresu budowy i funkcjonowania ekspresu kawiarnianego, rodzajów kaw, właściwości mleka, a także wpływu sposobów produkcji kawy na środowisko. Po przygotowaniu napojów kawowych nastąpiła prezentacja umiejętności i postaw niezbędnych do pracy baristy. Wszystkie osoby ukończyły kurs i nabyły kompetencje z tego zakresu.
W bieżącym miesiącu uczennica z Technikum w Karolewie kształcąca się w zawodzie technik architektury krajobrazu ukończyła kurs florystczny w wymiarze 40 godzin. Zakres tematyczny kursu obejmował podstawy z zakresu florystyki, tworzenie kompozycji z roślin ciętych, doniczkowych, sztucznych, suchych, wiązanek okolicznościowych z roślin ciętych, a także florystykę okolicznościową. Uczennica zdobyła umiejętności praktyczne z zakresu florystyki oraz wiedzę dotyczącą materiałów roślinnych, trendów florystycznych czy zasad łączenia barw. Ukończony kurs z pewnością zwiększył Jej szanse na wymagającym obecnie rynku pracy.
Nie tylko młodzież zdobywała nowe kompetencje. Nauczycielka kształcąca w zawodzie technik architektury krajobrazu w Technikum w Karolewie w czerwcu br. ukończyła kurs AutoCAD 3D. Zakres kursu obejmował zagadnienia dotyczące tworzenia modeli 3D z użyciem brył, wstawiania modelu 3D do układu dokumentacji, a także generowania renderingu. Uczestniczka kursu nabyła kompetencje, które będzie wykorzystywała w pracy zawodowej przekazując zdobyte umiejętności uczniom i uczennicom.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie