Powiat Bydgoski realizuje projekt pt. „Wsparcie kompetencji uczniów i nauczycieli w Powiecie Bydgoskim” w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021- 2027, Priorytet 8 Fundusze Europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego.
Celem projektu jest poprawa efektywności i jakości kształcenia ogólnego poprzez nabycie umiejętności lub kompetencji kluczowych uczniów, uzyskanie bądź podniesienie kwalifikacji nauczycieli i kadry pedagogicznej, doposażenie szkół w pomoce dydaktyczne.
W ramach projektu wsparciem zostaną objęte trzy szkoły kształcenia ogólnego dla których organem prowadzącym jest Powiat Bydgoski tj. Liceum Ogólnokształcące w Koronowie im. Leona Wyczółkowskiego, Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Solcu Kujawskim, Specjalna Szkoła Podstawowa w Zespole Szkół w Koronowie.
Celem wyrównywania szans edukacyjnych poprzez podniesienie jakości i efektywności kształcenia ogólnego dla uczniów szkół kształcenia ogólnego zaplanowano:
Liceum Ogólnokształcące w Koronowie oraz Liceum Ogólnokształcące w Solcu Kujawskim zostaną wyposażone w pomoce dydaktyczne i sprzęt pozwalający na organizację dodatkowych zajęć pozalekcyjnych oraz zajęć opartych na metodzie eksperymentu. Zaplanowano zakup min. laptopa z oprogramowaniem, monitora interaktywnego, drukarki 3D, minikomputerów jednopłytkowych, modułów i części do budowy robota, zestawów narzędzi, drona, okularów VR oraz tabletu.
Uczniowie Specjalnej Szkoły Podstawowej w Koronowie będą uczestniczyć w: zajęciach włączających dla dzieci z autyzmem, zajęciach z języka angielskiego oraz wyjeździe na „Zieloną Szkołę”.
Działania skierowane do nauczycieli szkół kształcenia ogólnego związane są z podwyższaniem kwalifikacji zawodowych poprzez udział w kursach (kurs języka angielskiego z certyfikacją w Irlandii), szkoleniach (szkolenie z zakresu centralnego zaburzenia przetwarzania słuchowego) oraz studiach podyplomowych (tyflopedagogika, surdopedagogika, wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, pedagogika leczniczo-terapeutyczna z modułem pedagogiki specjalnej, coaching – myślenie projektowe i tutoring w edukacji, diagnoza, terapia i edukacja osób ze spektrum autyzmu, dziennikarstwo i public relations).
W ramach projektu nauczyciele z Liceum Ogólnokształcącego z Koronowa wezmą udział w wizycie studyjnej w Portugalii w szkole Escola Secundária de Caldas das Taipas z miejscowości Guimarães.
Zakładane wskaźniki produktu:
Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – ogółem 145 osób (89K i 56M),
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – ogółem 24 osoby (20 K i 4 M),
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 3,
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – ogółem 40 osób (12 K i 28 M),
Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 1.
Zakładane wskaźniki rezultatu:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu Ogółem – 120 osób (80 K i 40 M),
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu ogółem – 21 osób (19 K i 2 M).
Całkowita wartość projektu: 1 001 406,25 zł, w tym:
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie