Z dniem 28 maja 2025 roku rozpoczynamy pierwszy etap Budżetu Obywatelskiego Powiatu Bydgoskiego na rok 2026 – nabór projektów. Mieszkańcy powiatu mają teraz możliwość zgłaszania swoich pomysłów na inwestycje i inicjatywy, które chcieliby zrealizować na terenie powiatu.
Projekty mogą zgłaszać wyłącznie mieszkańcy Powiatu Bydgoskiego.
Termin składania projektów: od 28 maja do 9 lipca 2025 roku.
Kategorie projektów i zasady:
Przykłady: budowa lub przebudowa drogi, chodnika, utwardzenie nawierzchni, doświetlenie przejść, obiekty małej infrastruktury
Przykłady: koncerty, festyny, wydarzenia kulturalne, rajdy, biegi, turnieje, konkursy, warsztaty, szkolenia
UWAGA! Każdy mieszkaniec może złożyć propozycję realizacji 1 projektu „twardego” i 1 projektu „miękkiego” w ramach Budżetu Obywatelskiego.
Jak złożyć projekt?
Etap 1: Wypełnij formularz zgłoszeniowy projektu.
Etap 2: Zbierz podpisy na liście poparcia projektu zawierającej, co najmniej 50 podpisów mieszkańców Powiatu Bydgoskiego.
Etap 3: Złóż projekt osobiście lub poprzez pocztę tradycyjną do Starostwa Powiatowego w Bydgoszczy, ul. Juliusza Słowackiego 3, 85-008 Bydgoszcz lub elektronicznie na adres e-mail: budzetobywatelski@powiat.bydgoski.pl
Dokumenty wymagane do zgłoszenia projektu:
Prosimy pamiętać, że złożenie wniosku jest pierwszym etapem procesu; po jego weryfikacji nastąpi etap głosowania, który zdecyduje o wyborze projektów do realizacji.
Poniżej znajdują się niezbędne dokumenty.