Fundraising pozagrantowy w NGO.
1. Dowiedz się, czym jest fundraising
Fundraising to systematyczne działanie na rzecz zapewnienia środków dla organizacji pozarządowych. Fundraising opiera się na relacjach międzyludzkich. Skuteczny fundraiser potrafi przekonać do wspierania reprezentowanych przez siebie projektów tych darczyńców, którzy przekazane na nie środki widzą jako inwestycję we wspólne dobro.
Co trzeba wiedzieć o fundraisingu: https://publicystyka.ngo.pl/wszystko-co-trzeba-wiedziec-o-fundraisingu
https://youtu.be/z5sm2u2B_Z8otwiera się w nowej karcie
2. Poznaj narzędzia fundraisingu
Istnieje bardzo dużo metod pozyskiwania środków na cele społeczne. Od kwest przez biegi charytatywne po darowizny od zakupów w Internecie. Ważne, by narzędzia fundraisingu dostosować do uwarunkowań własnej organizacji. Zapraszamy do odsłuchania webinarium „Jak dobrać narzędzia fundraisingu do Twojej organizacji?”: https://www.youtube.com/watch?v=5q0zxA1dY8sotwiera się w nowej karcie
3. Zastanów się, co zakomunikujesz darczyńcom
Zanim zaczniemy korzystać z któregokolwiek narzędzia fundraisingu trzeba przygotować komunikację do naszych potencjalnych darczyńców. Przemyśleć, jak powiemy:
- o naszej misji,
- celu zbiórki i jak pokażemy, dlaczego jest ważny,
- ile pieniędzy potrzebujemy.
Poza tym warto przemyśleć:
- jak sformułujemy wezwanie do działania,
- jak podziękujemy darczyńcom, jak już nam wpłacą,
- jak i gdzie będziemy pokazywać rezultaty zbiórki.
Przygotujmy też informację o naszych przyszłych planach na wypadek, gdyby darczyńca o nie zapytał.
Krótki komentarz do powyższych punktów zawiera video: https://www.facebook.com/watch/?v=374437377300187otwiera się w nowej karcie
Jeśli prowadzisz fundraising z osobami indywidualnymi więcej tutaj: https://poradnik.ngo.pl/jak-rozpoczac-i-z-sukcesem-prowadzic-fundraising-z-darczyncami-indywidualnymi-w-organizacji
Data dodania
Data dodania 29 marca 2022