1 września 2010 r. rozpoczął się kolejny projekt edukacyjny realizowany przez Powiat Bydgoski i dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – „Szkoła po szkole 2”. Tytuł jest nieprzypadkowy, ponieważ projekt jest bliźniaczy wobec wdrażanego już od roku projektu „Szkoła po szkole” i podobnie realizowany jest w ramach Priorytetu IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
W projekcie biorą udział wszystkie Zespoły Szkół prowadzone przez Powiat Bydgoski, a ich przedstawiciele aktywnie włączyli się już na etapie przygotowywania wniosku aplikacyjnego. Dzięki temu działania zaplanowane na lata 2010-2012 najpełniej odpowiadają potrzebom szkół i mają za zadanie jak najlepiej podnieść poziom kompetencji uczniów, co pozwoli im zwiększyć szanse na lokalnym rynku pracy.
Kwota dofinansowania w wysokości 703 137,85 zł wraz z wkładem własnym o wartości 124 083,15 zł pozwoli 760 uczniom wziąć udział w zajęciach pozaszkolnych (1188 godzin) i pozalekcyjnych (2954 godzin). Uczniowie Zespołu Szkół w Koronowie będą mieli możliwość uczestnictwa w dodatkowych zajęciach komputerowych czy przygotowujących do egzaminu w zawodzie ślusarza, uczniowie uczęszczający do Zespołu Szkół Agro-Ekonomicznych w Karolewie poznają tajniki nowoczesnej gastronomii i ogrodnictwa. Podczas warsztatów w Zespole Szkół Zawodowych w Koronowie będzie można poszerzyć umiejętności w zakresie spawania czy mechaniki pojazdów samochodowych, natomiast w Zespole Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Solcu Kujawskim poznać zagadnienia fizyki w mechanice. Ponadto przewidziano dodatkowe zajęcia z przedmiotów maturalnych – języka polskiego, matematyki, języka angielskiego.
Aby ułatwić dostęp do nowoczesnych technologii i pomocy dydaktycznych w ramach „Szkoły po szkole 2” zostaną zakupione m.in.: komputery i innych sprzęt informatyczny, spawarka TIG, sprzęt RTV, sprzęt ogrodniczy, gastronomiczny, plansze, książki czy zestawy doświadczalne. Kolejną możliwością stworzoną dla uczestników projektu są wycieczki, zarówno o charakterze zawodowym (np. do fabryki bombek, fabryki samochodów) czy kulturoznawczym (Wrocław, Toruń) oraz praktyki w zakładach pracy o profilu zgodnym z profilem kształcenia.